Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

måndag 12 september 2011

Slänger ihop ett litet snabbt inlägg utan bilder som kommer senare. (nu finns dom)

Jag har haft det bra de här dagarna som jag ska skriva om nu :)

Ah i Fredags så dök Frida, Karin och Farmor upp här hos oss, men det var inte förens nio, nästan tio på kvällen. Innan dess klippte jag gräset och tog det lugnt i soffan, mamma jobbade. Men när frida kom så började vi dricka lite vin och cider, pratade massa och hade kul. Hanna och Martina väntade på oss på juneporten, så vi skyndade oss så mycket vi kunde. Gick ut med trulsa, sedan åkte vi till stan, mamma skjutsade :)

Då gick vi till Amor, stod i kö där ganska länge men men, sen bjöd Frida oss på två shotbrickor, så snällt. Jag köpte mig en blue moon och sen när vi va klara där gick vi till centrum, Frida betalade mitt inträde. Snällt av henne det också! Sedan dansade vi och hade kul. Martina och jag blev ganska borta, och pommesen som jag åt på kvällen var nog det godaste på länge.
Sedan åkte vi hem, jag och Frida låg länge och pratade innan vi somnade.

Lördagen var det minnesstund i kinnarps arena för Stefan. Det tog i att gå upp, för jag var bakis och mådde illa, men jag kom upp för jag visste att det var viktigt. Så vi begav oss mot kinnarps och det var så fint. Alla var tysta, visst det var en tyst minut, men det blev istället 60 tysta minuter om inte mer. Mitt hjärta krossades när hans söner gick fram och pekade på sin pappa, så sorgligt, men så fint, han var en stor hockey-målvakt med stor personlighet osv.


Alltid saknad, aldrig glömd <3





Efter minnestunden så åkte vi till kebabbaren och käkade där, satt länge kvar och pratade, det var riktigt mysigt. Jag bestämde mig för att bjuda Frida, för hon bjudit mig ^^ Efter detta drog jag och Frida till Ica, Hanna och Martina hem, Frida köpte trisslotter 4 st för 100 och vann 50 ;) När vi kom hem så satt vi o snackade framför tvn, sedan åt vi kinamat allihoppa, farmor bjöd <3 Sedan kollade vi på bröllopsduellen och sen blev det attt sova.

Söndagen spenderade jag nästan hela dagen hos Daniel, han visade mig naruto mangan och jag fastnade. Såhär kom jag dit: Jag pappa och assistenter gick på en promenad, vi hamnade åt daniels håll, "ska vi överraska honom?" Pappa nickade. Så det gjorde vi, och sen satt vi där, skypeade med Helena, kollade på pyttelite film sen drog pappa hem. Jag satt kvar och ville se naruto, dock blev det bara 6 avsnitt anime, sen läste vi mangan och det var awesome. Vi åt lite kinamat som Daniel snott hem till sig, det var gott. Sedan gick vi till konsum vid 8, köpte cola, glass, mer glass och godis. Sedan satt vi framför tvn och åt och åt och åt och kastade godis. Gottt!


Nu sitter jag här och väntar och väntar ^^ hihihi :*

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar