Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

onsdag 28 september 2011

"Vad fint dom glittrar"

Det är definitivt varmare här än vad det är i norrland, inget snack om saken haha. Men inte lika kul på veckorna iaf, har ingen att vara med typ då alla pluggar/jobbar medans jag sitter här hemma och gör det bästa jag kan för att själv hitta ett jobb.

I Måndags så var jag hos tandregleringen, hon sa att tandställningen hade gjort bra ifrån sig, och snart ska jag få en tjockare båge och hon sa även att förändringen med överbettet skulle börja. Spännande! Efter det så skulle jag till arbetsförmedlingen men det var inte öppet... Så jag åkte hem och nötte igenom two and a half men för att se vad första av den nya säsongen skulle erbjuda. Väldigt dåligt och väldigt b om du frågar mig. Jaja, sedan tog jag det lugnt och sen sov jag.

Idag så har jag också tagit det lugnt. Vaknade 10 gick en sväng med hundarna och chillade lite i soffan innan jag stack till den andra tandläkaren. Hon tyckte att mina tänder såg fina ut men att mitt tandkött inte var så friskt på något ställe så hon skulle göra något åt det vilket gjorde väldigt ont.. Efter det gick jag till af, skrev in mig på nytt och fick en tid till ett möte om tre veckor. Gick sedan till westers och hämtade min bok "fundametals of drawing" som jag väntat på i några veckor, så den ska jag leka med lite. Nice! Runt fyra tiden gick jag en promenad med fiffi och promenerad förbi ett dagis. En liten flicka stannade upp och pratade med mig. "Vad heter den hunden?" "Den heter fiffi" "Låter som ett tjejnamn!" "Det är en hon! :)" Sen började hon prata om några grannar till henne och frågade om jag bodde grannar med dom. Nej sa jag då och skrattade lite. Då frågade hon mig "Är det pärlor du har på tänderna?" Jag skrattade och sa "Det är en tandställning!" "Vad fint dom glittrar!" "Tack ^^" Fiffi började sedan gnälla och jag gick då vidare när hennes dagisfröken sa att hunden nog ville det. Men vilken söt unge haha.

Ciao!

2 kommentarer: