Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

lördag 3 december 2011

Jobba jobba jobba.

Ett litet snabbt inlägg då ja ska dra o jobba snart :)

Igår så vaknade jag kvart i 7, tittade på julkalender och sedan drog jag iväg till hanna vid 10. Färgade hennes hår och bara satt där en stund tills klockan blev tolv, då skulle hon ta en nap-time, jag hade råkat somna i hennes säng medans hon badade :P Jag gick hemåt iallafall, tog ut fiffi på en sväng, la mig i soffan, somnade dock inte på en stund, kollade lite på tv.

Sedan kom mamma hem, då tog hon en joggingrunda medans jag satt kvar i soffan.. Efter det duschade hon så åkte vi till biblioteket när hon var klar, hämtade johannas bok, postade johannas bok, daniel var i pizzerian och beställde åt oss, var sån låååång kö.. så tur att han va där! Sedan väntade vi en stund, sen åkte vi hem och åt. Mumsigt var det. Jag fixade mig för utgång, åkte ner en timme tidigare... frös ihjäl, hanna trodde kön skulle vara lång redan vid halv men det var den inte, 10 i började folket rusa, jag stod först :) Hanna, Martina och Katti kom, och sedan gick vi in och hade askul, jag dansade som aldrig förr där, så som man inte dansar på centum. Nice! tycker om akademin :) Sedan gick Katti och Martinas kompis Sandra kom. Vi dansade ännu mer. Och hade kul hela kvällen :)

Kom hem vid två, Daniel var hos oss, la mig i soffan och kollade på det ssta av meet joe black, dock somnade jag. Sedan gick jag och la mig as trött.

Vaknade ett idag, och gick upp. Mamma var så söt idag är jag kom upp från sängen, hon brukar aldrig tycka om att jag sover sent, det brukar inte jag heller göra... men jag va ute igår, och då sover jag länge dagen efter när jag går och lägger mig sent. Vaknade iallafall ett idag, mamma säger: tänkte precis skicka sms o säga att det är jobb om tre timmar. Jag svarar: Aha o: varför väckte du mig inte innan? hade velat äta frukost med dig o: Mamma sa: Tänkte att du skulle jobba och tyckte du skulle få sova ut :)

Så nu väntar jag på att klockan ska bli tjugo i vilket är om tio minuter, då drar jag mig. Vill att tiden ska gå fort så ja kan komma hem och mysa i soffan med mamma.

Okej. Vi hörs imon.

Ciao!




Bild från furuboda för ett tag sen :)
:)

2 kommentarer: