Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

måndag 12 december 2011

Ju mer vi är tilllsammans ju gladare vi blir

True true true?

Ha, i går var det söndag, i förrgår var det lördag, och innan dess var det fredag.

I Fredags så var jag med mamma på kvällen och hela dagen, vi åt tacopaj och kollade på idol, det var mysigt.

I Lördags så var jag hemma på dagen, och på kvällen var det jubileums match. Som michelingubbar åkte jag och Hanna till elmia för att stå ute och frysa. Det var värt det i början, för stämningen var på topp med fyrverkier och allt, det var awesome, och vi trodde att hv skulle vinna. Men första perioden var mållös, andra perioden mållös likaså även tredje perioden. Blev förlängning, efter tre minuter och nitton sekunder kommer första målet och vem gör det? LINKÖPING.. buuu!!!

Mamma hade druckit vin så hon kunde inte hämta mig, men något annat gjorde hon för mig:




Så uppskattat, jag tror jag dog av njutning när jag kom hem, när mina tår som var frusna tinade upp. <3
Tack mamma!

Bilder från Jubileumsmatchen (mobilbilder):





I Söndags så städade jag och mamma köket tillsammans, ja bakade lussebullar och mamma lagade mat. Fiffi snodde min halvätna lussebulle mitt framför ögat på mig :S
Sedan skulle jag ut och övningsköra, det gick ganska bra :) funderar på o ta en körlektion snart så jag och mamma kan öva på det han säger jag ska öva på. Behöver definitivt öva på o starta i backe! men det kommer när det kommer typ. Jag och mamma handlade lite, postade ett brev och sedan åkte vi hem.

Vet ni vad jag har tänkt?
Om julen alltså. Jag har tänkt såhär att julen handlat mest om vad jag får i julklapp för mig de flesta åren och att va med familjen släkt och vänner var ett plus.... inte alla år, men de flesta när man var liten. Det kan jag erkänna. I år känner jag att jag önskar mig det jag behöver:

Vinterskor
Mjukisdress (tröja byxor)
Disneyfilmer i vhs-format ;D
En dator (laptop, eller delar till min gamla som är kaputt)
Annars får dom överraska mig med vad dom tror passar mig och tror jag kommer tycka om :)

FÖR jag känner att i år vill jag bara ha hem mina skåningar och mina två norrlänningar i familjen, daniel är ju fortfarande smålänning som jag och mamma. Men jag vill vara samla min familj och njuta av julen med dom, med en fin gran. hihihi :*

wiii, längtar. Om 4 dagar kommer johanna, om 7 dagar kommer helena och om 9 dagar kommer pappa.

Okej vi hörs senare om min dag idag. Bye

7 kommentarer:

  1. har du flera skåningar men bara en norrlänning? jag får det icke att gå ihop!!

    SvaraRadera
  2. det står två :( ser du inte det?

    SvaraRadera
  3. hahaha så kass, men vem är det mer än jag som är skåning?

    SvaraRadera
  4. Tröööög pappa ju är i Skåne också

    SvaraRadera
  5. Ja du Sofia, man mognar. Märker att pengar och saker är cepe och att kärlek är viktigare. :)

    Daah Johanna, pappa bor ju i Skåne!! hahaha så kass!

    SvaraRadera
  6. jaha men du skrev i alla fall att du bara hade en norrlänning sen ändrade du aaaaaaaahhh

    SvaraRadera