Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

fredag 28 oktober 2011

Dag 03

Mina Föräldrar.

Jag kunde inte ha fått bättre föräldrar tycker jag, så säger väl de flesta ungar, men mina är underbara.

Min pappa, Ulf Rydberg, han är en sådan person jag skulle vilja vara. Alltid så sjukt taggad på att träna, jag hatar det. Han är så omtänksam, rolig, envis och så go. Men det fanns tider då jag och pappa kunde stå och skrika på varandra förr, jag tyckte inte alls som han när det gällde att räkna matte, även fast han hade rätt. Vi var lika envisa båda två, jag ville inte att han skulle ha rätt för jag ville klara mig själv. Men se hur det gick, jag kan ingenting om matte xD jag borde ha lyssnat på pappa ;)

Han lagade världens godaste pannkakor, och slängde alltid ut roliga kommentarer, och hans motto, "Det finns inget som är så allvarligt att man inte kan skämta om det". Det är ett motto jag gillar och som jag försöker lära mig att följa.

Världens bästa pappa.

Min mamma, Eva Rydberg, hon är också en så omtänksam människa, tänker mer på andra än sig själv. Hon är mysig, så duktig på att laga mat/baka och vill alltid andras bästa. Jag vill och tänker bo kvar hos henne så länge jag kan och får, för jag trivs i mammas sällskap.
Jag är stolt över att folk tycker jag är lik mamma, för hon är vacker!

Hon kan lätt bli arg på mig när jag inte gör saker som jag borde göra, men hon menar aldrig något illa, hon finns alltid där. Jag försöker verkligen att hjälpa till så mycket jag kan, och jag vet att hon uppskattar det. Hoppas jag iallafall. Min mamma är min mamma, världens underbaraste, världens bästa mamma.






Puss på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar