Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

måndag 17 oktober 2011

Familjedag på furuboda

Hej! (är så dålig på att uppdatera)

Igår på fredagen så vaknade jag kvart i 11 av att Johanna ringer och stör mig i min härliga dröm hahaha, hon hade glömt sin matlåda och ville att jag skulle komma ner med den till junedal. Så jag gick upp, fixade lite sedan traskade jag med hundarna genom stadsparken till junedal mötte johanna gav henne hennes matlåda och traskade hem igen. Sedan var jag med Hanna, vi satt på högskolan från 2 till 5, vi pluggade, jag förhörde henne lite och pluggade lite körteori, hon blev förhörd och pluggade högskolesaker. Vi skrattade och hade kul, det var nice. Efter det så drog jag hem och jag satt vid datorn lite, sedan städade jag medans mamma och johanna var och handlade. Dom kom hem med mat. Sedan slappade jag fram tills klockan 12 då sov jag.



Hanna målade Gustaf VI Adolf rosa med sitt nagellack väldigt fint.
Idag så vaknade jag halv 7, duschade, åt frukost, efter en timme så bar det av till furuboda. Det var familjedag på pappas skola. Så vi kom dit, lite för sent, kramade pappa lite snabbt innan vi satte oss för attt se en liten presentation om pappa och hans kamrater. Fick cider och pepparkaka. Efter det så delade vi på oss, anhöriga gick åt ett håll och pappa o hans skolkamrater åt ett håll. Vi anhöriga fick göra en liten övning, där vi plockade upp lappar ur en låda och sedan skulle man läsa upp den, sedan skulle man lägga sin namnlapp på ett av alternativen "instämmer" "instämmer delvis" "instämmer inte alls" "ingen åsikt". De flesta gångerna tyckte alla likadant. Det handlade om furuboda och våra anhöriga. Vi hade så mycket att prata om att vi inte hann med alls många frågor. Men det var riktigt givande och berörande, vi fick lyssna på de andras historier om hur deras anhöriga blivit skadade, och vi berättade även om pappa.



Efter det var det matdags, kyckling, sen paj. Pappa vilade en stund, och sedan gick vi in till honom, satt ute i allrummet och snackade en stund innan vi gick till mötet med logopeden och en lärare till pappa. Samtalet var mycket givande och dte verkar vara super saker som kommer hända :) Vi fick även skypea med Helena och Max där. Vi var det sista samtalet så dom tog sig sin tid och satt med oss längre än vad som sagts egentligen, det uppskattades. Supertrevliga och jättebra är skolan.



bilder från mötet som pvi har tagit. :)

pappa och max

Innan vi åkte hem gick vi en promenad till stranden, och fruktboden mamma ville se, vi köpte päron och äpplen därifrån. Det var msyigt men pappa var trött. Ivar sprang iväg och jagade något vitt typ som jag såg en skymt av. Försvann ett tag men kom sedan tillbaka till oss xD Efter det sa vi hejdå och åkte. Pappa trivs, längtar inte hem, men saknar oss nog och vi saknar honom, om två veckor kommer han hem på lovet <3 mys. Snart drar jag till östersund med btw ^^ hihihi

Nu har vi nyss fettat oss på pizza, mamma och johanna sover i soffan och jag sitter här och bloggar. ska nog också ta och slumra till haha, skittrött. Vi hörs imorgon :)

1 kommentar: