Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

måndag 28 november 2011

bullfest bullfest hela dan

Tjaaa!

Söndagen:

Klass 1 varning i jököping.

Jag och mamma har bakat lussebullar idag! Dock så började jag göra degen, och mamma sa bara till mig "har du haft i ägg"? de hade jag inte så det fixade jag, sen gick hon och satte sig vid soffan med kaffe, jag trodde vi skulle göra tillsammans så jag gick och fråga, nä det gör du så bra själv sa hon. Jaha tänkte jag och fortsatte, degade och degade, bakade och bakade, rullade och rullade, när jag nästan var kvar med rullningen kom mamma :D hon äggade lussebullarna och sen skjuts in i ugnen. Super! :)







Efter det skulle jag träffa hanna för att gå på julskyltning, men det blåste för mycket. Så vi samlade ihop allt vi hade för att baka lussebullar och pepparkakor. Hon köpte lite saker och jag tog med lite. Dock när jag kom dit hade jag glömt degkrokarna, och hon hade inga... så jag fick stå för han och vispa eftersom det inte gick så bra med vanliga haha :P

Så bakade vi och umgicks, det var nice. Sen gick jag hem i stormen :(





sofia in lussebulle action


rebin och odisho in pepparkaksaction

hanna in pepparkaksaction


Hannas fina kakor

sofias fula kakor


Hanna in lussebullsaction

odisho in lussebullsaction

and rebin in lssebullsaction

odishos fina bajskorv.

rebins fina bajskorv.

Dom bättrade sig dock sedan och gjorde riktiga lussebullar, dock inte lika fina som mina och hannas.

Lussebullarnas resultat blev iallafall såhär:



Ciao!











2 kommentarer:

  1. Vad fina kakor och bullar! Töntig du är som skriver att dina pepparkakor är fula, haha!! ^^

    Man behöver ju inte degkrokar, jag använder aldrig det. Rör först med en träslev, när det börjar bli tungt så knådar jag för hand. Känns som att degen blir smidigare när man arbetar med degen med händerna. :D

    (Man måste inte ha ägg i degen heller, det är bara för att den ska bli lite mer lättbakad.) ;)

    SvaraRadera
  2. I Malmö var det klass 3 varning. Asläskigt!
    Fina bullar. Pepparkakorna var väl sådär

    SvaraRadera