Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

lördag 5 november 2011

Daddy, daddy cool!

Tja, nu ska jag berätta lite vad jag gjort i veckan. Idag är det fredag.

Efter en underbar vecka i östersund så var det dags att åka hem. Kvart i fem gick vi upp jag och Daniel. Väckte helena och sa hejdå, tog taxin, jag glömde min väska.... Åkte tillbaka med taxin, hämtade väskan, sa hejdå till helena igen, åkte taxi till centralen igen. Gick på tåget, sov där. Sedan bytte vi tåg två gånger, klockan tre var vi hemma, daniel tycker inte om vårt tågsystem. xD  (om ni klickar här så kan ni se veckan i bilder). När jag kom hem så träffade jag Hanna vid fem, vi pratade, och hade det nice, hon testade sitt smink inför halloweenfesten som är imorgon. Sedan blev det sent och jag gick hem.

Tisdag, åkte till Ullared och köpte lite smått och gott som jag behöver och tycker är gott. nästan 500 gick det på. Köpte skinnhandskar, schampoo och balsam x 2, mobilskydd, presenter till mamma och pappa, strumpor, halstabletter, chips, julmuuuuust, kinamat åt vi, tights osv. Nice! Kom hem, mamma hämtade mig, slappade sen hela dagen redo för jobb.

Onsdag, jobbade 15-22. Dagdrömde till beauty and the beast på vägen, tappade fokus och fick springa sista biten då jag var 5... minuter för sen :P Inte för att dte gjorde något men jag gillar inte att vara sen! På jobbet var det kämpigt men lärorikt eftersom jag fick göra allting som man skulle göra den kvällen. Dom tog i hårhandskarna med mig eftersom jag snart ska börja jobba själv. Men det gick bra! :) Och jag trivs jättebra, min brukare bjöd mig på kladdkaka, och de andra sa att så generös brukar hon inte vara. ^^ Sen gick jag hem, var trött. Somnade i soffan lite. Umgicks med mamma och pappa.

Torsdag, jobbade 9-15. Fick återigen göra allt, bland annat duscha, läskigt och nervöst men det gick super. Efter denna gången så ska jag börja jobba på riktigt, fick första dagen 10 dec om inte det blir innan då, dom kan ringa bär som helst :) Skulle boka hv-biljetter, men fick veta i morse(fredag) att det inte fanns några kvar :( så hv blir det inget av. När jag kom hem så lagade jag mat, fiskbullar och potatis mums! Åt, pappa ville gå på promenad, skulle vänta tills jag ätit, sen kom mamma, som åt, ville också gå med på promenad, men hon skulle ha fika först, så vi bakade. Jag negerbollar och mamma drömrulltårta, sen så gick vi på promenad medans dom var i kylskåpet. Mysig promenad! Sedan fikade vi, umgicks, somnade i soffan igen xD (börjar bli som min söta mamma) ^^ tar på krafterna att jobba. Men jag trivs. Sedan gick mamma och sov, jag somnade i soffan igen, vaknade halv 5 med datorn i knät, hade hållt i den hela tiden tack och lov. Höhö.

Fredag, vaknade tolv, mötte hanna på juneporten, åt på kebabbaren, pratade massa, köpte hårfärgspray hos frisören (orange) ;) till halloweenfesten imorgon. mötte martina och sedan hannas syster. Sedan gick vi för att leta beiga byxor. HIttade inte så mycket förutom ett par leggins för 99 spänn, stella kom, selma kom, skulle köpa byxorna, hittade inte min plånbok, blev skiträdd och irriterad, sprang runt i alla omklädningsrum på ny med stella, hittade den inte, stack till klipp it, där fanns den inte, letade på parkeringen där vi träffade hannas syster, där var den inte... Sprang till handelsbanken för att spärra men som var stängt... Tog bussen, skickade smsbiljett, kom den? nej.... stängde av mobilen, satte på den igen, sattes den på? nej.... Gjorde likadant igen, bussen kom till dalvik, pratade med busschauffören som inte trodde på mig och sa att jag skulle tänka lite nästa gång, gick av, tror ni mobilen startar precis när man gått av? ja.... tror ni smset kommer då? ja.... Okej inte min dag idag, ringde och spärrade bankkortet, då kunde jag slappna av. Umgicks med mamma och pappa, fick pappa att kämpa med att skriva på datorn, hedå skulle han skriva till johanna :) Det var kul, han skrattade skitmycket när jag tjatade på honom ;D Pratade med han om vad han ville göra imorgon istället för att gå på hv, bowla! Så det ska vi göra!  woooohoo, as nice. Kollade på idol, Moa och When i Held ya <3 robin är också grym, molly sög idag. Olle åkte ut, sad! Åt glass med banan och chokladsås med mamma, mums! Jag hade maränger i.

Wooooops nu blev det ett superlångt inlägg sorry! hope you enjoyed :D

Ciao!

3 kommentarer:

  1. assååå... du och din mobil. och plånbok. suck alltså !! :D

    gud vad skönt att du trivs med ditt jobb! är ni alltid två, eller jobbar man själv?

    SvaraRadera