Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

torsdag 17 november 2011

Dag 15 - Mina drömmar

15 Mina drömmar

Menar man mina drömmar som i vad jag drömmer om att göra och bli eller vad jag drömt?  :P

Kan  väl förklara båda lite.

Jag vill blir en stor fotograf, resa runt i världen och fotografera en massa coola bilder. Men det är ganska svårt att lyckas som det, så just nu drömmer jag att i framtiden ha en man som älskar mig, två barn, vi ska bo i ett hus, med bil osv. Jag ska jobba som fotograf eller möjligtvis det andra mer lätta alternativet dagisfröken (som jag kanske söker in till i höst). Jag går ofta och undrar, var han är och vem han är haha :P Visst han kommer nog inte komma fram på ett tag för jag kommer inte stadga mig på ett tag haha, men man undrar ju ändå ^^ Han finns ju lixom någonstans :) Ganska sjuk tanke tycker jag.

Om ni menar drömmar så brukar jag inte drömma så mycket, men när jag väl gör är det inte så sammahängande, eller så är de läskiga. Drömde när jag var liten om att min bror och pappa slängde in mig i elden: Vi satt och mös alla i hela familjen framför brasan, Jag hade målat mig brun med färg och sa till mamma titta jag är en stock! Mamma, Helena och Johanna skrattade åt mig och fortsatte kolla på tv. Då kommer pappa och Daniel in med ved, såg mig där på golvet dock inte som mig utan som en stock. "titta vilken stor stock!" Jag kunde inte röra mig och prata när de tog fram sågen, sågade mig i bitar och slängde in mig i elden, när mamma  plötsligt såg att jag var borta så frågade hon var jag var, hon låg där på golvet... Vi trodde det var en stock sa pappa och daniel..

2 kommentarer:

  1. Hahaha "hon låg där på golvet... Vi trodde det var en stock sa pappa och daniel.. "
    Hur visste dom att det var du om dom trodde du var en stock?! Haha sjukt efterbliven dröm för övrigt :D

    SvaraRadera
  2. ska du bli dagisfröken så får du sluta säga dagis. förskola heter det.

    SvaraRadera