Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

lördag 28 januari 2012

28 Januari

Tja! Jag är vaken sen kvart i 9.

Testade en ny app inatt som mäter hur jag sover och väcker mig när den tycker det är lämpligast för mig att gå upp. Något som Linda visade mig på jobbet, inte samma app jag har som hon har då för hon har iphone. Den hon har visar efter man sovit statistik på hur djupt man sover och när man sover som djupast. Det gjorde inte den jag använde inatt, men jag sa till den att jag ville upp 9 idag och den väckte mig kvart i. Så trött var jag inte när jag vaknade vilket jag brukar vara när mitt alarm ringer på mornarna. Nu har jag hittat en annan som ska kunna visa statistik på hur jag sovit också så den ska jag testa inatt. Hähöä!

Nu är mamma ute med fiffi, men hon kommer tillbaka snart så då ska vi äta frukost och lösa melodikrysset. Mys! Är dålig i magen typ.... Kul!!!... not! undra om det beror på järntabletterna jag äter, för det sa hon som tog blod från mig att man kan bli antingen hård eller lös i magen.

yeahyeah, mot köket! :)

Hörs sen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Well dagen fortsatte, jag åt frukost med mamma och löste melodikrysset. Mysigt!


Efter melodikrysset så ringde Judith. Den överlevande juden från Auschwitz som jag Hanna och Emelie intervjuade när vi gick i trean. Men jag missade samtalet, för jag hade på ljudlöst, skit också.. Men hon lämnade ett meddelande och tackade så hemskt mycket för filmen. Så glad blev jag :) Sen pratade jag och Hanna och jag stack till henne för vi skulle ringa Judith tillsammans. Så det gjorde vi. Hon skulle ringa när hon tittat på filmen. Vi kollade även på förintelsens minnesdag som gick på tv precis då.

Efter en stund hämtade mamma mig och vi åkte för att handla. När vi kom hem lagade vi lasagne och Daniel kom, sedan åt vi. Daniel däckade i soffan, mamma och jag bytte på tvn mellan systrar i jeans och postkodmiljonären. Efter det drog jag till Hanna. Vi handlade morötter, popcorn, dip och dricka på konsum som vi fixade i ordning. Hade det gött, sedan kom Rebin och Odisho. Hon fotade dom till sin skoluppgift och sedan kollade vi på film: en fågel film med massa som tävlar. Kommer inte ihåg vad den heter xD The big något. Men den var inte så jättebra så alla pratade istället.

Sedan gick Rebin och Odisho hem, men jag stannade hos Hanna en stund till och det var mys. Pratade om gossip girl och massa annat. Jag höll lite smått på att få panik över högskolan och körkort och allt. Kommer jag verkligen lyckas? Hoppas det iallafall.

Gick hem vid två, satt med Daniel i vardagsrummet en stund sedan gick jag och la mig.

4 kommentarer:

  1. förmodligen järn-tabletterna, ja. jag vart hårde harry i magen när jag åt under graviditeten.

    gu va skönt att vara uppe tidigt! för dig alltså...

    SvaraRadera
  2. Haha, fågel film.
    The Big Year. Såg den häromdagen. Jag tyckte om den. :)

    SvaraRadera
  3. hahaha skriver du om att du är hård/lös i magen! du är rolig du!

    SvaraRadera