Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

lördag 7 januari 2012

7 Januari

Vaknade halv ett hemma hos Hanna av att mamma ringde till hennes telefon. Vi skulle åka till eko egentligen. Men jag var så sjukt seg. Hanna vaknade inte förens vid två, först då gick vi upp och fixade oss sedan drog jag hem. Mamma hade lagat mat så jag åt. Renskav med makaroner <3<3<3<3<3 Pappa satt uppe och kollade på tv. Klockan 4 gick dom andra t på en promenad jag var tråkig och stannade hemma. Kollade på våra märkliga beroenden på tv. En som åt rengöringsmedel och en som solade varje dag tre gånger 20 minuter varje gång. Sjukt! Jaja, men dom kom tillbaka. Och då var pappa glad som en lärka och pigg som en mört. Ögonen såg man heela tiden. Mamma åkte iväg och handlade, och jag mös med pappa och bakade.

Vi kollade på datorn, läste Helenas blogg och Johannas och min. Sedan kollade vi på the voice sverige. Mamma kom hem och ville inte se det, men det ville jag och pappa. När det var slut så kollade vi lite mer på datorn. Och tog kort jag och pappa. Såhär kunde det se ut.





Snygga är vi.  Och vad vi skrattade. Sedan kollade vi på gladiatorerna som började idag.  Mamma satt i soffan och jag satt i en fotölj jämte pappa med datorn som vi lekte med. Mamma ville inte vara med på kort. Halvvägs in i programmet lutar sig pappa fram tre gånger, han hade inget bälte i rullstolen så jag blev lite rädd att han skulle ramla framåt, men man såg ett tagg i hans ögon så jag frågade: "Pappa vill du gå?" han nickade snabbt. Jag ropade på assistenten och dom tog fram gåbordet. Det var awesome att se han så taggad som han var.

Nyss har jag och mamma kollat på jönsonligan och halva mitt stora fetiska bröllop, ätit chips och avokadodip. Mamma sover i soffan och jag bloggar. Imorgon ska jag jobba. Är alltid nervös :P

Jaja, vi hörs imorgon

Ciao!

2 kommentarer:

  1. Hahah jag skrattar alltid så mycket när jag läser din blog, du skriver kul. "ett tagg i pappas ögon" och "as god tårta" (i förra inlägget). Du är så söt! <3

    Gud vad härligt att höra att pappa är pigg!! :D Synd att det inte var bättre timing med när jag var hos er..! </3

    Man kan skriva att man solar tre gånger om dagen á 20 minuter. Smidigt!

    Det går säkert jättebra med jobbet, ta det bara en sak i taget så går det säkert jättebra! :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha håller med föregående talare, du skriver kneppt! Älskar att du förklarar på vilken plats var och en av er satt och att du satt i en "fotölj".
    MEN! Vadå jag trodde inte att vi hade något gåbord hemma?! Varför har dom inte använt det mer?!?!?!?!?!

    SvaraRadera