Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

söndag 1 januari 2012

-'*G'-'O*'-'T*'-'T*'-'N*'-'Y*'-'T*'-'T*'-'Å*'-'R*'-

Ojdå. Har inte skrivit på ett tag.

Så var det nytt år nu då. Men här ska jag inte berätta om hur jag firade nyår utan hur min julhelg var.

well, johanna kom, helena o max kom och pappa kom. Sedan blev det ståhej. Massa passande och lekande med max och mys med familjen :D Massa bak också, Helena och jag var bakisdagen 3.0 mest men johanna och mamma var också lite. Jag och helena gjorde massa awesome julgodis och uppfann innandagjul.







Men dagarna gick, julklappar inhandlades och helt plötsligt var det julafton.

24; Massa mys med familjen, Vi fixade och donade i hemmet, lagade mat, handlade mat, sedan åt vi maten och tittade på kalle anka, sjöng snapsvisor. Kollade på julfilmer på tvn, väntade in släkt. Släkten kom, vi fikade och umgicks, hade det jättemysigt. Tiden gick, klockan blev runt sju och släkten skrev på duken och sedan gick dom hem. Då öppnade vi julklappar :D Jag fick skor, one piece(fake), klocka, parfym och ett nattlinne. Nicenicenice. Sedan roade vi oss på kvällen med singstar.





















25; idag kom den andra delen av släkten, men bara några få, Björn Margit och Magnus kom hit och hälsade på :) Helena bjöd även hit petters pappa, Marina och Johan och passade på att ha en namngivningscermoni. "Hej jag heter maaaaax och  jag är en person". Det var trevligt. Vi åt tårta och umgicks, tills dom gick hem. Då var det bara vi i släkten kvar. Så vi åt kalkon med potatis och sås. MUMS! sjöng, umgicks och hade sjukt trevligt. Nästan alla roade sig med klossarna som max fick i julklapp. Det var kul. Men  som alla andra dagar så blev klockan mycket, Margit skulle jobba klockan 5 så de var tvugna att åka hem. De sa hejdå till alla andra förutom mig, för jag skulle åka med en sväng. De släppte av mig i stan och ja krama dom hejdå. Sedan åkte dom och jag gick till georges, mötte stella hanna och mattias där. Vi satt där en stund, sen kom selma och azra. Sen umgicks vi och fikade vi en stund till. Gick till Hannas skola, satt där och hade kul, odisho kom, sen käkade vi pizza, rebin kom. Oså lekte vi alla. Idag sköt dom airsoft, jag vill också testa på det eller paintball någon gånge, verkar askul.













Okej uppdatering check!

Helena har åkt hem nu, det var kaos.. Skadade knät efter att ramla i en rulltrappa med hennes stora tunga resväska i nässjö. Såhär gick det till:

Tåget mot nässjö från jönköping var försenat med 45 minuter, så hon hade inte hunnit om hon skulle åka med det. Så jag och 8johanna skjutsar helena och max till nässjö i rasande fart. Slutar med att helena och max iallafall hinner med tåget, men på vägen dit i rulltrappan med hennes stora tunga väska ramlar jag och skrapar upp ett köttat knä.


Bild:




Nu ser det dock bättre ut men har sjukt ont ooch lite svårt att gå. Igår var det nyår <3 wooop :) berättar mer om den i ett annat inlägg :P

Ciao!



4 kommentarer:

  1. Aj ditt KNÄ!!!! Men gumman..! :(

    Åh vilka fina bilder! Jag snor typ alla! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. meh... det var jag som skrev

    SvaraRadera