Sofia Eva Elsa Rydberg

Laugh - Love - Live!

tisdag 10 januari 2012

9 Januari

Tjooo.

Idag gick jag upp klockan 8 för att ringa tandregleringen för att boka tid för en check av min tandställning. Skulle efter det bege mig mot arbetsförmedlingen där jag skulle på möte med min handledare. Vi pratade om något som kallas för "jobbgarantin". Hon matchade mig på en massa jobb i hela Sverige men speciellt i jönköping och jag fick ett som jag skulle söka. Söker jag inte så får jag ingen a-kassa, men börjar jag jobba som vikarie på förskolor snart så gör det ingenting, för då tjänar jag ju ännu mer. Vet dock inte riktigt hur jag ska göra.

Efter det drog jag hem, tog fiffi på en sväng, åt mat, sedan somnade jag i soffan till en film... Sköööön...T! Vaknade 2 för klockan 3 skulle ja va hos tandregleringen. Åkte dit, och dom fixade massa. Göttmos. Åkte hem, sedan på kvällen kollade jag och mamma på Hinsehäxan. Vilket hemskt liv! Men så sjukt bra serie i två delar.

Well.  


Ciao!

2 kommentarer:

  1. Coolt med skuggorna som skapas av kanterna på S:et

    SvaraRadera
  2. Sök jobbet. Får du det så tacka nej om du ska jobba på förskola. :P

    SvaraRadera